woensdag 5 maart 2014

Kaasbroodje

Gepost door WMPRS op 10:49
Haay meiden,


Ik begin denk ik maar eens met m'n goede voornemens. Jordy en ik hebben besloten om elke dag een work-out te gaan doen, ik veel meer water gaan drinken en gezonder gaan eten. Dus fingers crossed. Jullie nog leuke volhoud tips?

In ieder geval heb ik vandaag een lekker kaasbroodje recept opgezocht, lekker voor in het weekend.

Have fun!

Benodigdheden:

425 g bloem
1 pakje gedroogde gist
1 tl suiker
1 tl zout
snufje peper
250 ml lauw water

150 g grof geraspte goudse kaas
1 eierdooier
1 el melk

Oven voorbereiden op 175 - 200 graden
baktijd: 25 min.

Meng de bloem met de gist, suiker, zout, peper en het water met deeghaken en meng het in de hoogste stand voor 5 min. Voeg op het laatste moment de kaas erbij. Laat het deeg op een warme plaats rijzen tot het ongeveer twee keer zo hoog is geworden. Haal het uit de kom en kneed het nog even met je handen en vorm 10 gladde eironde broodjes. Leg ze op een ingevette bakplaat en laat ze op een warme plaats rijzen.
Klop 1 eierdooier los samen met de melk. en doop een kwastje erin en bestrijk de broodjes ermee.
Schuif het in de voorverwarmde oven.

Tip: Je kan ook bij de kaas nog kruiden toevoegen. Zoals paprika of rozemarijn.

EETSE!

3 reacties:

Unknown on 5 maart 2014 om 11:20 zei

Een volhoudtip? Ik denk jezelf belonen. Af en toe een snoepje of iets lekkers mag best! :D

Xjes Femke

Rachel Kromdijk on 5 maart 2014 om 11:59 zei

hmmm klinkt erglekker! liefsx

Rosanne on 6 maart 2014 om 04:31 zei

Jammer genoeg lust ik geen kaas, maar dit kan ik wel voor mijn vriend een keer maken.
liefs x

Een reactie posten

 

Masira's Beauticery Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos